1) Jaký je rozdíl mezi turnaji a soutěžemi?
Soutěž představuje celou sérii turnajů. Například soutěž HMČR 2025 OPEN zahrnovala celkem 6 turnajů – 3 regionální kvalifikační a 3 finálové (první až třetí liga).
Důležité: Finále 1. ligy v kategorii open je samostatný turnaj (a soutěž), který se liší od finále 1. ligy v kategorii women, i když se mohou konat současně na stejném místě.
2) Jaký je rozdíl mezi kluby a týmy?
Klub reprezentuje váš oddíl a obvykle disponuje fakturačními údaji (často právní subjekt s IČO). Je odpovědný za úhradu startovného, správu členů a další administrativu. Jeden klub může registrovat libovolný počet týmů do soutěží. Týmy většinou sdílejí název s klubem, avšak s dodatečným označením (např. B, C), nebo mohou mít specifický název. Příkladem je tým Brblava, který hraje pouze open beach, ačkoliv spadá pod klub Left Overs.
3) Jak se mohu přihlásit do evidence?
Každý klub má minimálně jeden primární účet, pomocí něhož se přihlašuje do evidence. Do aplikace lze přidat další účty, jejichž správu zajišťuje příslušný klub. Jeden účet může mít navíc přístup k více klubům.
Všechny emailové adresy musí být propojeny s Google účtem – prozatím je to jediná dostupná metoda přihlášení.
4) Proč je povinné uvádět emailovou adresu u členů?
Emailová adresa slouží k potvrzení souhlasu se zpracováním osobních údajů. U členů mladších 15 let je vyžadován souhlas zákonného zástupce.
5) Jak je to s adresou u cizinců?
Asociace je povinna evidovat adresy všech cizinců, kteří dlouhodobě pobývají v ČR, což přináší další výhody při spolupráci s NSA. U cizinců pobývajících v ČR jen krátkodobě (například na turnaji) není zadání adresy povinné.
6) Jak mohu přihlásit svůj tým do soutěže?
Registrace probíhá jako nákup přes eshop. Nejprve si vyberete soutěže, do kterých chcete svůj tým přihlásit, poté všechny registrace potvrdíte jediným kliknutím. Systém automaticky vygeneruje fakturu, kterou naleznete v sekci Club > Invoices. Zaplacená faktura se v systému označí jako uhrazená nejpozději druhý den po připsání platby na účet.
Po zaplacení faktury (stav PAID) se přihlášky schvalují asociací (stav ACCEPTED).
7) Jak se vyplňuje soupiska?
Jakmile je váš tým přiřazen k turnaji – což může chvíli trvat, protože asociace týmy řadí do regionů nebo lig podle předchozích výsledků – stačí kliknout na dostupnou soupisku a začít ji vyplňovat. Vyhledávání hráčů automaticky nabízí členy vašeho klubu. Po zadání několika znaků se vyhledává napříč všemi klubu. Pokud přidáte hráče z jiného klubu, jeho domácímu klubu bude zaslána informativní notifikace.
8) Co mám dělat, pokud nenajdu potřebného hráče v seznamu?
Do importu ze staré evidence byli zařazeni pouze hráči, kteří hráli v zimě 2024/2025. Proto může být nutné některé hráče přidat ručně. Pokud se domníváte, že jde o kmenového hráče z jiného klubu, neváhejte jej přidat – situaci pak vyřešíte přestupem.
9) Jak fungují přestupy hráčů?
Přestupy umožňují přesun hráčů mezi kluby. Pokud váš hráč odejde do jiného klubu a vy jej nechcete nadále spravovat ani platit roční poplatky, můžete požádat o přestup. Tento proces se obvykle realizuje před koncem sezóny, kdy se blíží úhrada sezónních poplatků. Přestup lze odvolat až do jeho potvrzení nebo zamítnutí druhou stranou.
10) Proč je evidence v angličtině a bude k dispozici i v češtině?
Systém byl vyvíjen v angličtině s ohledem na jeho univerzálnost. V budoucnu plánujeme přidat také českou verzi.
11) Jak dlouho bude fungovat stará evidence na evidence.czechultimate.cz?
Ve staré evidenci již nejsou přidávány nové turnaje, nicméně data vašich oddílů si můžete prohlížet minimálně do konce roku 2025.
12) Jak spolu funguje evidence a vysledky.frisbee.cz?
Oboustraně. Po vypršení termínů na zadávání soupisek jsou předána data do skórovací aplikace (nově i s čísly dresů). Naopak po skončení turnaje jsou výsledky (pořadí a SOTG) zapsány do evidence.